איכות החיים

quality of life

 

קטגוריות מצבים

 

 

 

קטגוריות מוצרים

 


יציאה מחוסר תפקוד – פעילות גופנית למוגבלי תנועה
קיצור דרך קיצור דרך

קריסת מערכות, אירוע מוחי, סרטן, סכרת ועוד שתקפו את בן זוגי בהיותו בן 50 (59 כיום), השאירו אותו עם מגבלות פיזיות קשות, בחוסר תפקוד מוחלט ודיכאון קשה.
מצאנו עזרים שעזרו להוציא אותו ממצב של חוסר תפקוד, ולהכנס לפעילות גופנית מותאמת למוגבלי תנועה
חזי הוריד במשקל ושיקם את מצבו הפיזי והנפשי
קיראו בהמשך על חשיבות הפעילות הגופנית לבריאותנו הגופנית והנפשית, איך שיקם חזי את מצבו ומה עזר לו.
קריאה נעימה
לסיפור המלא - איך זה עובד chick2
המיגבלות הפיזיות
חשיבות פעילות גופנית לשיקום רפואי + דוגמא: איך דרדרה חוסר פעילות פיזית את מצבי הבריאותי
תוכנית החזרה לתיפקוד
שלב א'
שלב ב'
שלב ג'
מיגבלות פיזיות
כאמור לאחר סידרת מחלות נוראיות שתקפו את חזי במשך 5 שנים, נשאר חזי עם מיגבלות פיזיות שנשארו לתמיד :
  • חולשה והתקפי ריפיון שרירים של פלג גוף ימין.
  • פגיעה עצבית ושיתוק חלקי ביד שמאל.
  • חוסר יציבות.
  • כאבי גב איומים.
  • אי ספיקת לב.
  • סכרת.
מצבו הכללי היה חוסר תפקוד מוחלט שנבע מהבעיות הפיזיות הנ"ל, מעודף משקל (30 ק"ג) שהוסיף והקשה על תפקודו ומטראומת ההתרסקות ממעמדו הרם - כעובד וכאדם - לנכה תלוי, מדוכא ולא מתפקד.
השיקום שלו היה ב - 3 מישורים - יציאה מהיאוש, פעילות גופנית ותזונה נכונה.
חשיבות פעילות גופנית לשיקום רפואי  + דוגמא איך דרדרה חוסר פעילות פיזית את מצבי הבריאותי
מערכת החיסון שלנו מגינה על גופנו ממחלות. כשלים בתפקודה גורמים לגופנו לחלות.
חלק מהגורמים לחיזוק מערכת החיסון שלנו הם פעילות גופנית. ככל שנקפיד על פעילות גופנית נחלה פחות.
בארצות-הברית נערך מחקר בקרב 72,000 אחיות בתי-חולים בגילים 45-65. בקבוצת האחיות שהלכו במהירות של כ- 5 ק"מ לשעה, 3 שעות בשבוע נרשמה ירידה של 30% באירועי מחלות לב, סוכרת ושיתוק מוחי לעומת קבוצה של אחיות שהלכו פחות.
מניסיוני האישי – בזמן כתיבת אתר זה, שלקח כמה חודשים של ישיבה רצופה (ומהנה) ליד המחשב - בחוסר פעילות גופנית מינימלית, הדרדרה בריאותי בצורה דרסטית ביותר :
  • חולשה קשה - נאצלתי לשבת לאחר הליכה של 100 מ'.
  • כאבים קשים בכף רגל שמאל – פחדתי  מטרומבוזה.
  • מערכת העיכול שלי קרסה - מלווה בכאבי בטן קשים.
  • השיעול האסמטי החל להופיע שוב ...
הייתי בשוק ממה שקרה לי. זה קרה פתאום וכל התופעות הופיעו יחד בבת אחת.
חשדתי שזה בגלל חוסר התזוזה שלי ונכנסתי למשטר פעילות גופנית יומיומי, מינימלי, והתאוששתי ! הכאבים ברגל חלפו, מערכת העיכול נרגעה וחזרתי לכושרי הגופני.
אירוע זה המחיש לי בצורה ברורה ביותר את חשיבותה הקריטי של פעילות גופנית מינימלית למצבנו הבריאותי.

תוכנית החזרה לתפקוד (בהתאמה למוגבלת הפיזית)

ואכן פעילות גופנית היא אחד הגורמים שעזרו לחזי לעצור את הדרדרותו הרפואית ושיקמו את מצבו.
אולם אצל חזי זה לא פשוט כמו אצלי – לעלות על מכשיר כושר או לצאת לצעדה.
הפעילות הגופנית של חזי חייבת להיות מותאמת למוגבלויות שלו ולהתחיל ממצב של חוסר תזוזה (שכיבה על כורסת הטלויזיה) ולהתקדם באופן הדרגתי בהתאם למגבלות הגופניות.
ה'חזרה לחיים' – נעשתה בליווי מאמן כושר מקצועי – אור רם – בחור מקסים ומומלץ, שהגיע אלינו פעם בשבוע ובנה לחזי תוכנית אימונים.
אולם מאחר ופעילות של פעם בשבוע אינה אפקטיבית, חזי היה צריך להמשיך לפעול לבד יום יום. לשם כך המליץ מאמן הכושר על אביזרי העזר שעזרו בפעילות היומיומית שעשתה את ההבדל ושיקמה את מצבו הגופני של חזי:
שלב א'
מאחר וחזי שכב רוב היום על כורסת טלויזיה, החלפנו את כורסת הטלויזיה לכורסת מסאג' – להמריץ את מחזור הדם גם בשכיבה. משמש את חזי עד היום.

שלב ב'

שריריו של חזי היו מנוונים לחלוטין, רגליו בקושי נשאו אותו, בנוסף לחולשה הלבבית והתקפי ריפיון השרירים... הוא בקושי יכול היה לעשות כמה צעדים.
אור המליץ לנו על מוצר שנקרא compex - קומפקס המאמן שרירים במצב נייח, משמש ספורטאים, נכים, מוגבלי תנועה ומשתקמים לאחר ניתוחים.
חזי היה מאד נלהב לעזור לעצמו והשתמש רבות בקומפקס שעזר לכאבי הגב שלו, לחיזוק השרירים ועד היום הוא משתמש בו באופן קבוע. קראו בנפרד על קומפקס איך הוא עובד. מאד מומלץ.

שלב ג'

חזי היה צריך להתחיל ללכת – יום יום, כמה שהוא יכול - זה היה הכי חשוב בשבילו. זה לא היה פשוט. כי הוא עשה צעדים מעטים כל יום.
חזי קנה, בהמלצת אור – מאמן הכושר –מד צעדים– והתחיל לספור את הצעדים שהוא עושה כל יום – מצעדים ספורים - סיבוב במסדרון... והמשיך בעוד כמה סיבובים במסדרון, ועד היציאה החוצה עם מאמן הכושר בהתחלה – לסיבוב קטן מול הבית.
בהתחלה כל כמה צעדים הוא נאלץ לשבת, גם בגלל חולשת הגפיים, גם בגלל חולשת הלב, גם בגלל כאבי הגב..... אבל מרחקי הליכה גדלו מיום ליום, גם סה"כ ההליכה וגם המרחקים בין ישיבה לישיבה. והכל תוך כדי ספירת כמה צעדים חזי הצליח ללכת ביום וקביעת היעדים ליום המחרת.
מד הצעדים היה רעיון פשוט ומדהים בשביל חזי מאחר וזה הכניס אלמנט למדידת ההתקדמות שגרם לחזי הרבה סיפוק, וגם הציף ימים שבהם חזי היה ללא תזוזה וגרם לו לתפוס את עצמו וללכת, אפילו בבית, בימים גשומים, בימים שלא כל כך בא...  וכד'.
עד היום – חזי צועד יום יום, עם מד הצעדים וממשיך לשבור שיאים של עצמו, בנוסף הוא שם על עצמו גם את הקומפקס, על הגב אפילו בזמן ההליכה – מה שגם מקל על כאבי הגב.
בקומפקס הוא ממשיך להשתמש יום יום לחיזוק שרירי הרגלים, היד הפגועה, הגב והבטן.
בזכות החזרה לפעילות גופנית, ותזונה נכונה כמובן, חזי הוריד 30 ק"ג ממשקלו, חיזק את רגליו, שיפר את מצב הסכרת, ושיפר מאד את מצבו הכללי, הפיזי והנפשי.
קיראו עוד על כל מוצר, איך הוא עובד, איך הוא עזר לחזי והמלצות שלנו איזה ואיפה כדאי לקנות.

בהצלחה